Kdy skončí hloupá móda elektromobility?
Užití elektromobilů je sice určitým přínosem pro čistotu vzduchu ve městech, ale mnohem menším přínosem než jsou pro čistotu vzduchu ve městech moderní dieselové motory s filtry pevných částic. Elektromobil znečišťuje vzduch pouze mimo město, protože má „výfuk“ (komín elektrárny) zpravidla mimo město. Zatímco elektromobil vzduch ve městě neznečisťuje, moderní diesely fungují, díky filtrům pevných částic, doslova jako pojízdné čističky vzduchu, nejen ve městech. Zjištění německých vědců, že moderní diesely nasávající městský prach vč. virů a bacilů, vypouštějí z výfuků, s filtry pevných částic, vzduch zcela bez prachu, bez virů a bacilů, moc nepotěšilo vládnoucí garnituru, která očekává obrovské zisky z investic do elektromobility…
Ekologická zátěž z výroby baterií a elektromobilů a jejich likvidace je několikanásobně větší než z výroby a likvidace dieselů. V případě požáru elektromobilu se však prakticky vždy jedná doslova o místní ekologickou katastrofu…. A pokud začne cena dobíjení elektromobilů odpovídat nákladům na dobíjení, ztrácí se jediná zbývající výhoda…
Doufejme, že nesmyslný boom elektromobilů, který hrozil přerůst v boom, ne nepodobný boomu solárních elektráren v roce 2010, který byla také postaven na nesmyslné dotační politice, kterou vytvořil Energetický regulační úřad porušením zákonů v letech 2008-2010, skončí ještě dříve, než stačí postihnout slušné občany a způsobit nevratné finanční a morální škody …… Již dnes jsou „na indexu“ všichni vlastníci solárních elektráren (solární baroni) a to i ti slušní, kteří postavili solární elektrárny včas a bez úplatků a na střechách či na brownfieldech a nikdy solárními barony nebyli. A mezi odsouzenými je i mnoho těch, kteří měli své solární elektrárny bezpečné a provozuschopné dle platných zákonů, ale měli pouze tu smůlu, že byli vybráni pro exemplární potrestání, jako důkaz čistoty a neúplatnosti úředníků……. A výsledkem paradoxně je, že nyní, když investice do 1 MW výkonu solární elektrárny „spadla“ ze 100-120 mil. Kč v roce 2009/2010 až na 15-18 mil. Kč v roce 2019/2020, a ze solárních elektráren se mohly stát opravdu seriózní energetické zdroje, málo ze slušných investorů se odváží je v ČR začít stavět…..
Je zde proto zcela jasně predikovatelné riziko, že z elektromobilů, které dnes slouží převážně pouze bohatým pro deklaraci jejich bohatství a „zeleného myšlení“, ale mohly by reálně a účelně sloužit např. pro rozvážkovou službu, sociální služby, atd. ve větších městech, se časem stane stejně pejorativní název jako je nyní „solární elektrárna“. A to je škoda, protože hloupé chyby u solárních elektráren by se neměly hloupě opakovat u elektromobilů…. Je to finanční hazard a současně i hazard s důvěrou občanů ve stát a jeho politiku, nejen ekologickou…
Elektromobilita již nyní nastoupila na „úspěšnou“ cestu biopaliv, kde několik jedinců pohádkově zbohatlo a zbytek populace trpí ….. Poslední dobou se neobjevuje moc článků o tom, jak bez biopaliv životní prostředí zahyne a my s ním, i když jednu dobu byly všechna média těchto „vědeckých“ článků plná. Po několika neuhasitelných požárech elketromobilů a po určitém zreálnění cen nabíjení se nyní pomalu začínají vytrácet i články o tom, kterak bez elektromobility životní prostředí zahyne a my s ním…… Aneb historie se stále opakuje…
Text: Ivan Noveský
To, co tu pisete, jsou naproste LZI! Diesel s DPF vyfukuje oxidy dusiku a mensi prachove frakce, ktere jsou pro plice podstatne horsi! Ale za vyzkouseni nic nedate, tak si vejfuk od toho vaseho cisticiho dieselu zavedte do kabiny a pak uvidime!
S leccims v článku by se dalo souhlasit ale tohle…